Denna eviga väntan

Hej på er!
 
Idag är en perfekt dag för att krypa ner i soffan och kolla på Sex and the City. Jag känner hur jag börjar bli förkyld och inte är helt hundra.. Meeen, den tanken ska vi tänka bort och istället ska jag ut och göra det jag är bäst på. Nämligen söka jobb.
 
Nu ska jobben komma. De ska ringas i telefonen och bildas kö för att det är så många som vill få tag i mig. Jag ska vara den mest attraktiva personen som finns ute på arbetsmarknaden och alla kommer vilja ha mig.
 
Typ.. Eller iaf att ett litet jobb ringer och säger att de vill att jag ska jobba. Helst i morgon. Helst idag på eftermiddagen.
 
Jag har ju som jag nämnt lite jobb på gång, men denna eviga väntan kan göra mig tokig. Tills den dagen de ringer, då kommer det vara värt all väntan. Tills dess så får jag gå ut med hunden, städa lägenheten lite till, umgås med vänner som är lika fattiga som jag (tack för det kära ni).
Hälsa på släkten, äta lite mat, äta lite till och äta lite till, för att sedan somna och vakna av att man är hungrig och äter lite till.
 
Känner att det här blogginlägget spårar ur. Nu ska jag iväg och söka jobb!!
 
 
You go girlfriend, I KNOW.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0