Det här med tatueringar..

Hej på er!
 
Sitter här och har precis varit ner i tvättstugan, har sådan tur att mina grannar aldrig tvättar, så den är alltid ledig! Eller iaf nästan alltid ledig.:)
 
Idag har jag bara tagit det lugnt, kände mig lite risig igår. Har hänt en massa saker inatt också, det var verkligen någon här. Vet inte vem, men någon var det. Någon som ville ha min uppmärksamhet, men iaf lyckades fånga Thelmas. Det var en liten skräckblandad förtjusning kan man säga, jag infann mig i något slags lugn samtidigt som jag höll på att skita på mig. Brukar aldrig bli rädd när det händer saker annars, men igår hände det verkligen saker hela dagen.. Får ta det i ett senare inlägg.
 
Nu tänkte jag skriva om det här med tatueringar. Jag har ju som blivit lite smått beroende, hehe.. Gjorde min första tatuering tillsammans med Tobbe, med ett band både till han, Bella & Julia.
 
Kommer ihåg det som igår när jag satt på sjukhuset här i stan, det var jag Julia & Adéle som var där. Jag fick för mig att jag ville göra en tatuering och såg allt så fint framför mig, hur den skulle se ut, vad det skulle stå- allt. Ringde runt till alla (typ två) tatueringsstudios i stan men ingen hade tid förrän typ ett halvår framåt. Så länge kunde jag inte vänta! Ringde till Sundsvall och kollade med dem, fick en tid på en onsdag, den 16:e februari 2011. Jag och Tobbe hade inte ens varit tillsammans ett år, men det kändes så rätt! 
Tobbe tyckte att det var finare och mer personligare än att förlova mig. När vi förlovar oss så ska vi gifta oss inom ett år. När vi förlovar oss ska det var på riktigt, helt enkelt.
 
Planerade med Julia och Adéle. Sa till Julia att tatueringen skulle vara för henne också, ville att hon skulle göra ett hjärta som jag skulle ha i det. Hon tyckte det var för mycket press, så vi bestämde oss för att välja typsnittet till den tillsammans. För att tatueringen skulle ha flera betydelser för mig, mot människor som jag håller kär. Ifall det skulle ta slut så ville jag inte stå där som en tönt med en tatuering som stod för en människa jag inte längre skulle vara med.
 
Typ sådana som tatuerar in folks namn.. Eller ja, bryr mig inte så hårt om sådant egentligen. Vet att jag aldrig skulle göra det om jag säger så.
 
Nästa tatuering var också självklar, never give up. Behöver inte gå in så djupt på den, väldigt nöjd och den sitter så fint. Så bra, helnöjd med den också.
 
Nu smider jag på en tredje. Jag är ingen sådan som bara tatuerar mig, det måste finnas något bakom och aldrig något stort, jag tycker personligen inte om större tatueringar på mig. Hade en period då jag skulle vilja göra en sleeve för jag tycker det är SVINSNYGGT på personer som verkligen passar i det. Jag skulle inte passa i det, tror inte jag skulle trivas i det alls. Jag vill hellre ha små, diskreta, som betyder något för mig. Tobbe däremot, han får gärna skaffa sig en sleeve, snyyyyggt.
 
Jag skulle nog aldrig kunna göra en för stor tatuering som skulle synas sådär jätteväl. Men jag vet att jag vill ha en till som ska symbolisera lite saker i mitt liv. Har nu hittat en perfekt låt som jag ska ta text ifrån plus att jag har bestämt motivet. Tror även att jag bestämt plats. Men den här tatueringen får vänta, för den här ska vara perfekt innan någon sätter nålen i mig. Men det känns bra att jag är på gång!
 
Love!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0