Morgonpromenad

Hej på er!
 
I morse vaknade jag hur tidigt som helst, samma tid som älsklingsTobbe åkte till jobbet.. Halv sju! Kunde inte somna om och var väldigt trött och hängig, precis som jag varit alla andra morgnar senaste tiden.. Seeeegt.
 
Men jag trotsade mitt kännande och tog med Thelma ut på en långtur. Vi var ute i ungefär två timmar och hon har legat på sitt hörn i soffan och snarkat sedan vi kom in. Känns skönt att hon är slut för då kan man sitta framför burken med gott samvete.
 
Snart ska jag pallra mig in till stan tillsammans med min syster för att umgås med henne. Senare ska jag upp till tasseborg och leta efter skor till min kära hund. Hon klarar inte av att vara ute i snön länge alls förrän hon börjar lyfta på tassarna och förra vintern lade hon sig ner för att hon hade så mycket problem med att gå. Misstänker föfrusna tassar.
 
Började att leta efter dojjor åt henne förra vintern, men jag hittade inga som jag tyckte var bra. Ingen av djuraffärerna här i stan hade några heller. På internet kan jag ju säga att 99% av alla skor är för små hundar, typ små converse och annat töntigt som folk väljer att klä sina hundar i.
 
Thelma ska ha funktionsskor som hon kan jobba i. Gå i djupsnö och springa runt som hon alltid gör annars. Stumpan!
 
Ska även leta efter ett täcke åt henne. Får väl se vad jag finner!
 
 
Sådana här dojjor har jag hittat på nätet så nu återstår det att se om det finns liknande på någon av våra djuraffärer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0