Kalla mig munsåret!

Hej på er!

Tänk att det är samma gamla visa varje gång jag går ut och det är kallt. Måste slicka mig om läpparna så de blir torra. Sedan börjar de flagna och då är jag där med tänderna och ska försöka hjälpa till.

Det resulterar alltid i att jag får en liten spricka här och var och sedan dricker/äter jag saker som kommer in i den där lilla sprickan också gör det oooont. Så sväller jag upp och ibland blir det typ en blåsa?

Första gången detta hände så var jag helt hundra på att det var herpes. Alla munsår är ju herpes, men ja. Hypokondriker som man ibland är gick man till hälsocentralen. För att kolla ett munsår? Ååååh herregud vilken tönt jag varit.

Men jag ville bara höra att läkaren skulle säga att det inte var herpes som blossat upp. Han sade ju som det var. Jag hade haft ett öppet sår som sedan blivit infekterat och svullet upp lite. Att jag skulle sluta slicka mig om munnen och om det var så att jag fick torra läppar så skulle jag inte dra bort skinnet.

Sitter man här ett X antal år senare och har inte blivit ett dugg bättre. Samma visa år efter år. Som en besatt.

Apotekets munsårsplåster, here I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0