Avlångt men mysigt

En sak som jag verkligen önskar är att vårt kök hade varit lite större. Det är väldigt avlångt men ganska opraktiskt om man ska laga någon större maträtt. Det blir lätt trångt när man är flera där inne, tur att vi bara är två plus en hund som bor här.:)
 
Men även om det är avlångt så är det ändå väldigt mysigt. Detta var innan jag hann sätta upp de små änglarna och nu finns även fina krukor och så där. Även nya kökshanddukar och annat smått och gott. Får helt enkelt ta en bild och lägga upp någon dag framöver.
 
En sak som jag är glad över är att jag beslutade mig för att måla om möblerna. Gjorde det i vintras och det tog sådan tid! Hittade gamla stolar från vår stuga och de var gröna... Verkligen illgröna! Passade ju mycket bättre i vitt måste jag säga!
 
Där längst in ser ni Thelmas nya matskålar också! De har jag suktat över sedan de kom ut på marknaden, typ. Vet inte hur många gånger jag kollat på dem på djurmagazinet, men avstått från att köpa dem eftersom hon haft två fungerande skålar plus att dessa skålar kostar över 200 kronor styck. Lite saftigt.
 
Men så berättade Bella (min syster) att de råkat förstöra Thelmas vattenskål när de åkte ner till Öland. Hallelujah!! Tänkte jag, äntligen fick jag inhandla nya. Av en ren slump gick jag in på djuraffären i Färjestaden på Öland och upptäckte att de hade dem. Dessutom för halva priset och halva priset på det!! Hur billigt som helst blev det, ibland ska man ha tur!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0