Vissa stunder är menade.

Måste bara dela med mig av det som hände mig alldeles nyss.
 
Fick kylskåpsmagneter igår, fylld med massor av kärleksord. Satte mig bara för en stund sedan för att sätta ihop några fina budskap som jag skulle ha på kylskåpet.
 
Ni som känner mig väl vet att "Du & jag" symboliserar mig och min dubbelkusin Julia. De orden betyder väldigt mycket för mig. Jag började leta efter orden du, o, jag. Det fanns några lösa bokstäver så jag tänkte kolla efter om det fanns bokstäver så jag kunde skriva Julia.
 
Gick igenom dem men såg att det inte fanns något J, så det var liksom kört. Började bläddra igenom orden igen för att se om det fanns något annat ord som jag kunde använda mig av.
 
Första ordet jag blickade ner på, där var det. Namnet. Julia. Gnuggade mig i ögonen, detta kan inte stämma? Är det någon speciell ask där vissa namn ska finnas med?
 
Nej, det fanns inte, ingenstans. Gick igenom asken där orden låg, där fanns det en förteckning. Ord som fanns och vissa ord som man kunde beställa. Det finns inte ett enda namn, förutom Julia. Julia är det enda namnet som finns.
 
Började googla för att se om man kunde beställa dessa med speciella namn- nej. Det kunde man inte. 
 
Fortsatte tänka, tänkte att "Romeo & Julia" kanske skulle finnas med, bland alla dessa kärleksord. Nej. Han finns inte, Romeo finns inte. Det enda namnet som finns i asken är Julia.
 
Släppte allt. Släppte alla försök till att försöka hitta en förklaring. Denna förklaringen är ju så otroligt självklar och så mycket mera än vi någonsin kommer att förstå av denna värld.
 
Det här gjorde min dag. Det gjorde typ mitt liv. Du är med mig vart jag än går.
 
 
När jag nu senare kollar på bilde så ser jag att jag fått med andra ord i bakgrunden utan att veta om det. Ord som "Sakna, ett ensamt r, det bildar ordet "Saknar". Möta, godis, skulle. 
 
Längst upp i vänstra hörnet på bilden finns ett ord där det står "lska" bokstaven framför är ä, älska.
 
Ryser. Du & jag, Julia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0