Nattsudda

Hej på er!
 
Idag har jag haft det väldigt mysigt. Jag började dagen med att åka upp till stugan en vända för att mysa på lite. Gick upp mot skogen med Thelma för att hon skulle få springa av sig, det är så himla högt gräs där och hon fick en "springattack" "dampanfall", you name it. Kärt ord har många namn.
 
Hur som haver, hon fick ett sådant anfall då hon bara sprang runt och runt och in i höggräset och försvann. Kunde inte sluta tänka på Pumba när han spårar efter lejonet i lejonkungen också sticker bara svansen upp. Pumba.
Thelma är väldigt lik honom när jag tänker efter.
 
På kvällen blev det handling med Sara. Vi handlade middag som vi sedan tillagade hemma hos henne, riktigt gott. Svullade och mådde gott.
 
Kollade lite på tv, pratade om allt möjligt. Men det bästa av allt, jag skrattade så jag grät. Den känslan. Att få skratta tills man gråter, det finns nog ingen känsla som kan slå det. Jag älskar att skratta och älskar det där ruset man får i kroppen när man skrattar så mycket. Har inte blivit så mycket sådana stunder med andra vänner än typ Stina. Hon får mig ju alltid att skratta. I'm your biggest fan.
 
När jag gick hem så tänkte jag gå en lov med Thelma. Hann bara utanför porten så började hon tokskälla och jag blev vansinnig och livrädd. Tänkte att hon skrämt ihjäl någon. Som tur var så var det mina fina grannar Linn & Danne som var ute och rastade Moltas. Känns skönt att man är ungefär likadant i sitt rastande av hund, rutiner, pffft.
 
Vi pratade och det är alltid lika kul att prata med Linn & Danne. Jaaa, det är det. Är besviken på KOOL och de förstår mig så väl och bra. Lyssnar och pratar och förstår. Fast de egentligen står där och tänker "men helvete kvinna SLUTA PRATA så vi får gå in någon gång!!!!!!!" Men de står kvar. Fint folk!! Haha.;)
 
Nej. Jag och Tobbe gillar Linn & Danne. Kan punkta upp lite varför:
 
1. Man kan vara sig själv.
2. De har en stor soffa
3. Väldigt bra tv med surround ljud.
4. Linn bakar ALLTID goda saker som hon bjuder på. Det här borde ju vara punkt ett känner jag nu såhär i efterhand?
5. Thelma får följa med.
 
Känns som att hela den här listan handlade om materiella saker och saker som gynnar oss? Gratis är gott! Nae, Linn och Danne är bra grannar som sätter guldkant på tillvaron!!
 
Det jag skulle skriva var att jag stod och pratade med dem i hundra år och frös och huttra och skratta och grät så nu är jag ju vansinnigt pigg här i sängen min.
 
I morgon är det söndag, sen är det måndag. Snälla, låt mig få jobba nästa vecka. LÅT MIG!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: linn

Haha! Precis så tänkte vi inte alls ju. Du är så underhållande så! Det tycker nog grannarna också där vid halv tre på natten!
Ville bara tipsa om att på negativa sidan kan du skriva att vi har Samsungar och inte ajjPhån ;)

Svar: Måste ju skriva TACK för kommentaren om jackan, glömde skriva det i den kommentaren och vet inte hur man svarar igen.. haha! JA det vore väl den enda och stora nackdelen!!
Beatrice Björch

2012-09-25 @ 11:08:28
URL: http://goblinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0