Folktandvården

Det här med folktandvården. Jag hade missat min tandläkartid- som jag aldrig ens fått.
 
Hade dessutom fått ett sms utskickat, till ett nummer som jag inte ens använder mig av och som jag aldrig fått skickat till förut? How come?
 
En sur tant svarade i telefonen, hade dessutom frågat min mamma om vad hon tyckte att jag inte dök upp på min tandläkartid? Vad har min mamma med det att göra? Ska hon förklara att hon är djupt besviken och kommer nu inte kunna sova sin skönhetssömn på flera veckor för att hennes dotter missade denna tid. Så skakar hon lite allvarligt på huvudet som hon brukar göra när hon ska prata seriöst med mig..
SKULLE INTE TROOO DET VA MORSAAAN.
 
Som den upprörda konsument jag varit ett flertal gånger denna vecka (dels för att min soffa ska dröja 4 veckor till!!!!!!!!!!!!!!!) fattade jag telefonen.
 
Ringde man upp, otrevligt bemött. Fruktansvärt otrevligt. Är det inte mänskligt att glömma om jag nu skulle ha gjort det? Det hade jag i sådanafall stått för att jag hade gjort, jag glömmer saker ganska lätt, men oftast inte möten eller tandläkaren.
 
Kände mig dumförklarad och tryckt i backen, som om att jag skulle vara dum i huvudet. Kärring, så kände jag. Ne, egentligen kände jag MEN FÖRBAAA...#@!!!!!!????%!##.
Men jag sansade mig.
 
Fick en ny tid men kände att, nej, det är inte rätt. Det är inte bra där. Det är inte det.
 
Så jag ringde och berättade att jag ska börja gå hos en privat tandläkare istället, som man blir bättre bemött av. 
 
Känner spontant en känsla som jag inte kan skriva. Måste föregå med gott exempel.
 
Hon kanske helt enkelt, i sitt servicearbete, hade en dålig dag och lät det gå ut över lilla mig..:D:D:D:D:D 
Jag kan ta det.
 
Hej då Folkis och Heeeejsan privat tandläkarvååård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0